,,Co ma wisieć, nie utonie.
„Opiekun osób z zaburzeniami psychicznymi”
Centrum Edukacyjne „Omnibus” zaprasza na szkolenie: „Opiekun osób z zaburzeniami psychicznymi”
Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
• udokumentowane doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych ze świadczeniem opieki oraz/lub posiadają wykształcenie kierunkowe (psychologia, terapeuta zajęciowy, opiekun medyczny, opiekunka środowiskowa i pokrewne)
Czas trwania: szkolenie weekendowe, łącznie 16 h
Termin: 1-2 października (szkolenie zostanie uruchomione w momencie zebrania się grupy 10-15 osób)
Koszt uczestnictwa w szkoleniu: 329 zł/ 1 osoba (obejmuje materiały szkoleniowe, poczęstunek) lub bezpłatnie zapisując się na jeden z wybranych kierunków medycznych w naszej szkole policealnej (nauka bezpłatna przez cały okres nauki) : terapeuta zajęciowy, opiekun medyczny, asystent osoby niepełnosprawnej, opiekunka dziecięca, opiekunka środowiskowa
Program szkolenia obejmuje:
• Zasady komunikowania się z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi oraz jego rodziną
• Podstawy psychopatologii chorób psychicznych
• Zaburzenia psychiczne wieku dziecięcego, dorosłego i podeszłego (schizofrenia, autyzm, zaburzenia myślenia, zaburzenia czynności poznawczych, zaburzenia świadomości)
• Sytuacje kryzysowe w psychiatrii – zasady postępowania
• Opieka nad pacjentem psychiatrycznym – specyfika opieki psychiatrycznej, treningi umiejętności społecznych, elementy psychoterapii
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o wysłanie zgłoszenia poprzez olx podając: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDh75Nw.html
Organizacja i Technika Pracy w Hotelarstwie. Skrypt praktycznej nauki
Książka ułatwi dobre przygotowanie się do zdania egzaminów na technika hotelarza.
SPIS TREŚCI
Wstęp
I.WIADOMOŚCI WSTĘPNE O HOTELARSTWIE
1. Rys historyczny rozwoju hotelarstwa w świecie, Polsce, regionie
2. Rodzaje budownictwa hotelowego
3. Przesłanki współczesnego rozwoju hotelarstwa - trendy rozwojowe
4. Polskie i światowe organizacje hotelarskie
5. Szkolnictwo hotelarskie
6. Gestorzy bazy noclegowej
II. KLASYFIKACJA I KATEGORYZACJA BAZY NOCLEGOWEJ
1. Klasyfikacja obiektów noclegowych
2. Charakterystyka bazy hotelarskiej i turystycznej
3. Baza ogólnodostępna i środowiskowa
4. Wymogi kategoryzacyjne bazy noclegowej
5. Rekomendacja zakładów hotelarskich
6. Współczesne systemy i łańcuchy hotelowe na świecie i w Polsce
7. Organizowanie działalności hotelarskiej
III. WYPOSAŻENIE TECHNICZNE HOTELU
1. Funkcje użytkowe budynku hotelowego, stref i przestrzeni zewnętrznej
2. Problemy ekologii, ochrony środowiska w obiektach hotelowych
3. Wyposażenie obiektów w instalacje i urządzenia techniczne
4. Instalacje i urządzenia zapewniające akcję ratowniczą, ewakuację gości i personelu. Bezpieczeństwo hotelu
IV. BYĆ HOTELARZEM
1. Psychologia osobowości
2. Predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne pracownika
3. Frustracje i depresje wewnętrzne oraz zewnętrzne
4. Konflikty i ich rozwiązywanie
5. Kultura i jej wpływ na życie społeczne
6. Przyzwyczajenia i nawyki
7. Wzory zachowań w różnych okolicznościach
8. Hotelarskie savoir vivre
9. Sylwetka wzorowego hotelarza
V. RODZAJE USŁUG WYSTĘPUJĄCYCH W HOTELACH
1. Usługi podstawowe odpłatne i nieodpłatne
2. Zakres usług dodatkowych
3. Usługi Centrum Biznesu
4. Usługi obce wykonywane na terenie hotelu
VI ZADANIA, ORGANIZACJA I TECHNIKA PRACY W RECEPCJI.
1. Recepcja centralnym punktem hotelu
2. Zadania i struktura organizacyjna recepcji
3. Obowiązki i zadania pracowników recepcji
4. Czynności związane z przyjęciem gościa, jego zameldowaniem, opieką w czasie pobytu i z rozliczeniem
5. Wyposażenie techniczne recepcji
6. Rezerwacja
7. Informacja
8. Służba parterowa
9. Zabezpieczenia sygnalizacyjno-alarmowe w recepcji
VII. TECHNIKA PRACY SŁUŻBY PIĘTROWEJ
1. Zadania i struktura organizacyjna
2. Wyposażenie różnych jednostek mieszkalnych i pomieszczeń ogólnego użytku
3. Systemy pracy; harmonogramy pracy
4. Obowiązki pracowników
5. Sprzęt, środki i technika utrzymania czystości
6. Przestrzeganie zasad p.poż. i bhp
7. Odpowiedzialność materialna pracowników
8. Współpraca służby piętrowej z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu
VIII TECHNIKA PRACY DZIAŁU GASTRONOMICZNEGO
1. Organizacja gastronomii hotelowej
2. Wyposażenie i estetyka wystroju wnętrza pomieszczeń części gastronomicznej
3. Urządzenia i maszyny gastronomiczne
4. Organizacja pracy i obowiązki pracowników - harmonogram pracy
5. Współpraca gastronomii z innymi komórkami
6. Catering
IX. WYBRANE ZAGADNIENIA Z NAUKOWEJ ORGANIZACJI PRACY
1. Stosunki międzyludzkie i ich znaczenie w pracy
2. Strukt
Sposób dostawy (płatność z góry)
List priorytetowy 8 zł
List polecony ekonomiczny 9 zł
Płatność przy odbiorze 13,50 zł
GORĄCO POLECAM
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID2c1tL.html